jullangullanmalmberg

lev livet medan du kan!

Den gamle och havet.

Kategori: Allmänt

Även idag har det gått undan!
Till att börja med hade jag SO, då lämnade jag in pm:et..i tid för en gångs skull! :D
Efter det hade vi Svenska vilket i princip gick ut på högläsning, egen läsning, fylla i vilken engelsk läsning man har valt och skriva i läsloggen.. Med andra ord så var det en klassisk svensklektion.
Lunch..lasange..det var faktiskt gott för att vara skolmat!! Happiness.
Sen hade vi gymnastik där det idag var valfritt om vi ville bada eller gymma..jag gymmade. Det var dock förvånansvärt få som gymmade!
Sen hade vi matte och sist no..det var en bra skoldag ändå.
Efter skolan var jag med Jim..kollade på film, mys! :')

Nu sitter jag på mitt rum och ska kolla på Hem till Midgård, mysa och ha det allmänt bra i min ensamhet! :)




På engelskan ska vi som sagt läsa en bok..jag velade dock väldigt mycket i mitt val.
Igår kom mamma hem med en nyköpt bok åt mig, den ska tydligen vara oerhört gripande och detaljerad..
Den ser jag fram emot att läsa!
The Old Man and the Sea, skriven av Ernest Hemingway.
När jag läst ut den lär jag förmodligen skriva om den här..så vi får väl se om någon vecka eller liknande :)



Have a nice evening everyone, bye bye folks!

Kommentarer

  • J säger:

    Farfar o Kristina gifte sig i hemingways trädgård. Det visste du inte va :)?

    2012-05-05 | 02:22:48

Kommentera inlägget här: